Mad Men

2009.10.26. 16:05

Hejj, ez a mostani volt a legjobb Mad Men rész ever! Annyira figyeltem majd' belesültem a fotöjba. 

A spoilerezés előtt még annyi, hogy Annie Leibovitz készített a Mad Men két főszereplőjéről egy fotósorozatot a Vanity Fair-nek, amik nagyon szépek meg minden, de totálisan el vannak tévedve szerintem. Olyan, mintha A.L. életében egy kockát sem látott volna még a sorozatból. Annyira nem ez a hangulat, annyira nem ezek a színek, annyira nem ilyen modoros az egész.

És akkor spoiler innentől (03x11)

Ez az egész mekkora jelenet:

 

Végre végre mindenki hőse Donald Draper lebukott, a desperate housewife-stepford wife Betty meg végre a sarkára állt. Szörnyűséges nézni innen a jövőből a 60-as évek elejét, hogy akkoriban mennyire kevés lehetősége volt egy nőnek. Az egész életük arról szól, hogy nyelnek, nyelnek, nyelnek. A munkahelyen nullák, mivel ők csak nők, nem értenek semmihez (Mit művel az a többi suttyó szövegíró az egyetlen női csapattaggal?) Otthon szintén senkik, mert gyakorlatilag csak házvezetők, akiknek a férjük a főnökük. Ha tényleg ilyen volt az élet, mint amit a Mad Men mutat, akkor örülök, hogy még nem készültem el akkoriban.

Szegény férfiak meg gondolom visszasírják azokat a régiszépidőket. Az előző részekben pl. nagyon érdekes volt, hogy, ha Betty csalni akar, akkor mennyit vergődik, Don meg lazán megfektet bárkit, aki az útjába kerül.

Don Draper-Dick Whitman az egyik legjobb karakter sztm, akit valaha sorozatba írtak. Rendes modern leányként annyira meggyűlöltem már a 3. évad végére, hogy nagyon drukkoltam a lebukásáért. Minden benne van amit egy férfiban utálni lehet, de én leginkább a zárkózottságot nem szeretem benne és azt, hogy nem vesz részt az életében. Akik körülötte vannak, azok csak figurák, akiket ki kell kerülnie mindig (hogy vágja oda a kalapját pl minden nap a titkárnőjének?).

Tudom, hogy ezzel a véleményemmel nagyon egyedül vagyok, mert ha bármikor olvasok a Mad Men-ről, akkor Don mindig hősként van beállítva.

A végére egy jóslat: Minden marad a régiben, Betty soha nem vállalná be, hogy elvált asszony legyen, emlékszik ő még az utcában lakott elváltra (kedvenc részeim voltak azok, azt a szerencsétlen nőt hogy szívatta mindenki, a férfiak gyakorlatilag kurvának nézték, a nők meg jól le).

Ennek a résznek kapcsán most nem volt értelme beszélni a reklámos részekről, a terhes cigizésről, a piázásról, ezeket majd egyszer máskor.

Gerta ítélet: (5/5)
Népítélet: (4/5)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása